خواص دانه چیا

خواص دانه چیا در ارتقاء سطح سلامت بدن

خواص دانه چیا در سلامت عمومی بدن
خواص دانه چیا در سلامت عمومی بدن

عوارض احتمالی مصرف زیاد و ممنوعیت های مصرف دانه های چیا را در این مقاله بیان کرده و به صورت کامل به آنها خواهیم پرداخت. در خصوص خواص دانه چیا و فواید آن نیز به طور کامل بیان موضوع خواهیم داشت. امیدواریم برای مطالعه این مقاله وقت کافی گذاشته و از آن استفاده لازم را ببرید.

خواص دانه چیا موارد زیادی را در بر می گیرد. با اینحال شما بهتر است که در خصوص خواص دانه چیا دقت لازم را به عمل آورید.

تاریخچه مختصری از دانه چیا

تاریخچه دانه های چیا
تاریخچه دانه های چیا

قبل از معرفی خواص دانه چیا باید تاریخچه ای از آن بیان کنیم. دانه چیا ، گیاه بومی نواحی آمریکای مرکزیست که نوعی دانه خوراکی و از خانواده نعناعیان می باشد. نام دیگر آن چیا سید، نام انگلیسی آن chia و همینطور، نام علمی آن Salvia hispanica می باشد.

چیا، گیاهی است یکساله که از گیاهان بومی آمریکای لاتین محسوب می شود.مصرف این دانه، در نواحی جنوب غرب آمریکا و مکزیک بصورت سنتی رواج دارد. با قدمت و خواصی که این دانه دارد، اما در اروپا شناخت کمی روی آن داشته و میانگین مصرف کمتری دارد.

در حال حاضر، گیاه چیا را در استرالیا، آمریکا، بولیوی، آرژانتین، اکوادور، نیکارا گوئه، مکزیک و گواتمالا پرورش داده و حالتی تجاری پیدا کرده است. چیا را در نوع ارتقا یافته، در ایالت کنتاکی آمریکا پرورش داده اند که مناسب پرورش در قسمت های شمالی این کشور می باشد.

منبع : https://1touchfood.com/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%A7/